close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

7 המלצות לאתרי תיירות בקייב

מערכת שורשיב תשרי, תשעז14/10/2016

אוקראינה היא אחת המדינות הכי מעניינות במזרח אירופה, אז אין פלא שקייב עומדת נכון להיום בראש רשימת יעדי התיירות המבוקשים. הנה כמה המלצות שיעזרו לכם לנצל כל רגע פנוי בעיר

תגיות:

היום כבר ברור שאוקראינה היא לא רק אומן. לצד אלפי המאמינים שטסים כל שנה לקברו של רבי נחמן מברסלב, יש עוד מיליוני תיירים שמעדיפים לבלות את החופשה שלהם דווקא בעיר הבירה ומזמינים לעצמם טיסות לקייב. קייב עצמה נמצאת בראש רשימת יעדי התיירות המבוקשים של השנים האחרונות ויש לפחות 7 אטרקציות שיכולות להסביר מדוע:

1. קתדרלת סופיה הקדושה

את הביקור בעיר הבירה של אוקראינה כדאי להתחיל עם קתדרלת סופיה הקדושה. הקתדרלה נמצאת בכתובת Volodymyrska St. 24, היא הוכרזה לא מזמן כאתר מורשת עולמית ומונה 13 כיפות זהובות וירוקות שהפכו לאחד מסמליה הבולטים של העיר.

2. מנזר המערות

מנזר המערות, או בשמו המקומי לאוורת קייב-פצ'רסק, נבנה בשנת 1015 וגם הוא מוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. השנים שעברו מאז ההקמה רק חידדו את הייחודיות של המבנה הזה בהשוואה למנזרים אחרים, ואפשר להגיע אליו ברגל ממרכז העיר או בתחבורה ציבורית לכתובת Lavrska street, 9.

3. פסל אמא מולדת

תושבי מזרח אירופה אוהבים לציין אירועים חשובים עם פסלים מונומנטליים. הפסל של אמא מולדת בכתובת Lavrs'ka 24 הוא דוגמא לכך, כי הוא מייצג את דמותה של המולדת ומהווה חלק ממוזיאון המלחמה הפטריוטית הגדולה בין גרמניה לברית המועצות.

4. מוזיאון Pyrohiv

אם אתם בעניין של לחשוף את סודותיה של קייב, המוזיאון האתנוגרפי Pyrohiv הוא בהחלט מקום שחובה לבקר בו. המוזיאון נבנה על חורבות כפר מקומי בדרום העיר, והוא פתוח בימי אמצע השבוע בין השעות 10:00-18:00.

5. שערי הזהב של קייב

בחזרה למרכז העיר תוכלו למצוא את שערי הזהב של קייב. השער שימש לכניסה העיקרית לקייב העתיקה במאה ה-11, והוא שוחזר מחדש בסוף המאה הקודמת. השער עצמו מהווה מוקד עלייה לרגל עבור כל תושבי אוקראינה, כי הוא מסמל במידה רבה את העצמאות של המדינה במנותק מברית המועצות. הוא נמצא בין רחוב Volodymyr ורחוב Yaroslaviv Val ואפשר לנוח באחד מבתי הקפה שפזורים לצידו.

6. ארמון מארינסקי

אל תעזבו את קייב לפני שתראו מקרוב את ארמון מארינסקי. מלבד הפארק הקרוב שמתמלא מבקרים בסופי שבוע ויש ממנו תצפית עוצרת נשימה, הארמון מהווה בפני עצמו יצירת מופת. הוא נבנה בתחילת המאה ה-18, שמר על מעמדו ומשמש כיום כמקום אירוח של נשיא אוקראינה וכזירה לאירועים ממלכתיים.

7. באבי יאר

לקראת סיום כדאי להזכיר אתר עם אוריינטציה יהודית: פארק באבי יאר, שבו שוכנת אנדרטה לזכר שואת יהודי אוקראינה. האנדרטה נראית בצורת מנורה והיא מציינת את רציחתם של בני קייב במהלך ימי השלטון הנאצי.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה